среда, 18 мај 2011 г.

Настанување и управување на бизнис идеја


Бизнис идетите се резултат на постојани деловни активности. Работата треба да се сфати во поширока смисла. Како пракса и истражување. Бизнис идејата е резултат на критичкото посматрање на стварноста и мисловното ангажирање на поединецот. Акцијата раѓа неопходност, потреба, а ова идеја. Пасивноста, мрзоволноста не потикнуваат бизнис идеја. Напротив. 

Јасна животна цел на човекот поттикнува на нејзино постигнување. Самостојно истражувајте се што е во врска со таа идеја. До било што ќе дојдете запишете. Систематиката на тие записи не е важна. Запишувајте се што ќе Ви падне во врска со идејата и нејзината реализација на памет. Изучето го искуството на реализација на слични бизнис идеи. Читајте студии, проспекти од доменот на кој се однесува бизнис идејата. Разговарајте со луѓе за кој цените дка можат да Ви помогнат во Вашето разбирање на идејата и нејзината реализација. Секако идејата во целост па дури ни во делови не ја соопштувајте. Доколку идејата ја соопштите порано од што е таа цврсто обликувана во Вашата глава и на хартија, најверојатно сте ја изгубиле засекогаш. Не е само во прашање опасност да Ви ја присвои некој идејата. Идејата мора да биде во интимитетот на Вашата мисла и чувство, во Вашиот блок и во Вашата подсвест. Топлината на мислите и дава на идејата облик и животна цврстина. Таа топлина можете да и ја дадете само Вие. 

Кога е моментот идејата да се подели со некого, да се соопшти на друг? Тоа не може никој да Ви го каже. Тоа е Ваша одлука. Вие ја донесувате. Но како да се препознае тој момент. Можеби е тоа моментот кога Вашите мисли на слава се префрлаат на работа. Кога полека ја преминувате фазата кога Вашите мисли ја извршувале бизнис идејата со износ пари кој ќе ги заработите, славата која ќе Ве прати додека ја реализирате, моќта која ќе ја добиете со опредметувањето на идејата. Кога наместо луѓето кои Вам ви завидат на успехот во мислите се повеќе гладате реални проблеми да идејата ја реализирате. 

Доколку Вашата идеја го издржала тој премин во Вашите мисли, веќе добил извесна цврстина. Таа цврстина тестирајте ја со обидот да дојдете до одговор на некои прашања на кој треба да е насочено вашето внимание. 

Потребно е базичното внимание да е насочено кон пазарот. Дали постои пазар за стоки или услуги кои сакате да ги произведувате? Кој ќе ги купува вачите производи или услуги? Дали би ги купиле Вие? Деловните партнери? Локалниот пазар? За извоз? Во оваа фаза не е лесно да се одговори на овие и низа други прашања. Сепак користете го времето да дознаете некои информации за да процени можноста за побарувачка. Без таква информација или некој јасен став за тоа или Ваша генијалност кој ќе да де за неа сопствени пари, не треба да опфаќаме други аспекти на идејата. Потрошувачот е Вашиот судија. Купувајќи го Вашиот производ тој гласа за Вас а не за некој друг. Потрошувачот е суров, подобро речено рамнодушен на се што е надвор од неговиот интерес и преференција. Ваше е да процените како потрошувачот да го мотивирате да го купи Вашиот производ односно услуга. Многу е битно дали имате доволно знаење и вештина да ја реализирате идеата. Ако имате пазар се понатаму зависи од луѓето. Атој проблем како да се реши? Запишете ги иомињата на оние на кој сметате како и постапките и акциите кој водат кон решавање на проблемот на пазарот. 

За реализација Ви е потребна и технолошка основа. Дали постојат неопходните машини? Има ли доволно суровини? Дали е возможен да се обезбеди континуитет на набавката? Пазарот за набавка треба да ни даде информација за доволноста и редовноста со снабдување на технолошкиот процес на неопходните инпути. 

Секако на крајот и парите. Како да се финансира идејата? За добри идеи пари има секогаш. Дали идејата е добра или не не пресудува оној чија е идејата пресудува оној кој за таа оцена дава сопствени пари или углед. Немојте аргументите за валидноста на идејата да ви бидат оцена на незаинтересираните поединци или органи, без обзир на нивото на нивната стручност или важност. 

Идејата треба да ја соопштите на поединец или група која може да ви помогне во нејзината реализација. Можеби е најдобро да направите разговор во консалтинг центарот за претприемништво. Обидете се идејата да ја изложите што е можно подобро и без очекување дека консултантот одма се ќе разбере и ќе изрази безрезервност. Консултантот според својата методологија го тестира претприемачот и неговата идеја. По овие тестови можете да отпочнете со изработка на бизнис план. 

Бизнис планот го работат заедно консултантот и претприемачот. Барајте консултант кој е по начинот на мислење како претприемачот. Вашиот бизнис план мора да има душа. Таа душа му ја давате Вие а потоа и консултантот доколку ја сфати Вашата идеја и начинот на реализација.



EMBRA Corporation како дел од своите услуги нуди обуки и тренинзи за развивање на кариера и бизнис, кариерно советување, проценка на вештини и многу други услуги кои ќе ги направат Вашата кариера и бизнис успешна. Подетални информации можете да најдете ТУКА.


Аврамовски Дарко
EMBRA Corporation


Нема коментари:

Објави коментар